FANDOM

DYSON
Sledestofzuigers

2 hoofdgroepen :

*Met Filter, enkele cycloon :DC33( c ), DC37, …

Met filter

Filter

Zonder filter

Deze versies hebben een stof filter, en hebben daardoor nood aan onderhoud. Dit kan doormiddel van de stof filter bij normaal gebruik 1 keer per maand uit te wassen. Zo hoeven deze ook nooit vervangen te worden, het is belangrijk om te weten dat de garantie vervalt als deze defect is door de stof filter.

Deze is niet optimaal voor mensen met allergieën enzovoort.

*Zonder Filter,dubbele cycloon: DC52

Deze versies zijn vrij van stof filter, dus ook vrij van onderhoud. Ze hebben een hogere zuigkracht door middel van de dubbele cycloon technologie.

Ook belangrijk om te weten is dat deze een HEPA 11 filter heeft, dus bijgevolg beter geschikt voor iemand met allergieën.

In deze hoofdgroepen zitten nog een aantal onderverdelingen, die gebaseerd zijn op kleur, maar vooral op de accessoires bijgeleverd in doos, hiervoor kan je terecht op dyson.be. Bijvoorbeeld wanneer er ‘parquet’ in de naam staat, is er een parketborstel toegevoegd. Voor een verkoop is het ook belangrijk de 5 jaar garantie te vermelden bij elke dyson stofzuiger, en het toestel in praktijk te tonen, namelijk het uit legen van de trommel, en bij diverse modellen het uitnemen en uitwassen van de stof filter.

De dyson bestaat uit de cyclonen trommel, en de dyson ‘ball’, duidelijk te onderscheiden, en in de ‘ball’ zit de motor.

De accu stofzuigers werken op gelijkaardige manieren, maar zijn voorzien van een accu die van 15 tot 20 minuten gaat naar gelang model, en altijd met stof filter worden geleverd. Ook zuigkracht verschilt per model.